Diety odchudzające

Dieta zgodna z grupą krwi 0. Jakie są zalecenia dietetyczne dla osób z grupą krwi 0?

Autor: ap
Dieta zgodna z grupą krwi 0. Jakie są zalecenia dietetyczne dla osób z grupą krwi 0?
Fot. Photos.com

Dieta zgodna z grupą krwi 0 jest przede wszystkim bogata w białko zwierzęce, natomiast z powinny z niej zostać wyeliminowane produkty zbożowe i produkty mleczne. Jakie jeszcze są zalecenia dietetyczne dla osób z grupą krwi 0?

Dieta zgodna z grupą krwi 0 stawia na białko zwierzęce, bo osoby mające tę grupę krwi, doskonale je trawią. Natomiast produkty zbożowe, przede wszystkim pszenica, zdecydowanie im nie służą i sprzyjają przybieraniu na wadze. Osoby z tą grupą krwi mają też tendencję do niedoboru hormonów tarczycy spowodowanego niskim poziomem jodu, co także prowadzi do tycia - stąd konieczność uzupełniania niedoborów tego pierwiastka w diecie.

Nie przegap

Dieta zgodna z grupą krwi 0: produkty zalecane

W diecie osób z grupą krwi 0 powinny się znaleźć:

  • wodorosty,
  • ryby i owoce morza,
  • sól jodowana,
  • banany
  • czerwone mięso,
  • kapusta włoska,
  • szpinak, brokuły,
  • papryka czerwona

Dieta zgodna z grupą krwi 0: produkty, których należy unikać

W diecie osób z grupą krwi 0 nie powinny się znaleźć:

  • ziemniaki,
  • soczewica,
  • brukselka,
  • kalafior,
  • pestki słonecznika,
  • piwo,
  • alkohol wysokoprocentowy

Dieta zgodna z grupą krwi 0: zalety

Wartościowym i zalecanym źródłem białka zwierzęcego są ryby. Dzięki nim organizm otrzymuje również pewną ilość wapnia, choć nie jest ona w stanie pokryć zapotrzebowania na ten pierwiastek. Zaletą diety jest ponadto konieczność unikania napojów i produktów, które mogłyby pogorszyć przyswajanie wapnia przez organizm (napoje typu cola, mocna czarna herbata, rabarbar, marynaty).

Dieta zgodna z grupą krwi 0: wady

Wykreślenie z diety nabiału jest co najmniej ryzykowne. Nikt z nas, a zwłaszcza żadna z kobiet, nie może sobie pozwolić na tak poważny deficyt wapnia. Panie są szczególnie narażone na wystąpienie osteoporozy, zwłaszcza w czasie ciąży, kiedy zapotrzebowanie na ten pierwiastek gwałtownie wzrasta. Należy pamiętać, że wapń to nie tylko mleko, ale także jego przetwory - napoje mleczne, sery. Jedynym powodem, dla którego możemy wyeliminować te produkty z diety, jest alergia na białko mleka krowiego. Podobnie sprawa wygląda z produktami zbożowymi, które są rewelacyjnym źródłem magnezu, cynku, a także żelaza i dobroczynnego błonnika. Błonnik spożywany w odpowiedniej ilości reguluje poziom cholesterolu i pomaga w utrzymaniu odpowiedniego stężenia glukozy we krwi, a tym samym zapobiega cukrzycy.

Czytaj także

Najczęściej czytane