Diety odchudzające

Dieta zgodna z grupą krwi A. Jakie są zalecenia dietetyczne dla osób z grupą krwi A?

Autor: ap
dieta na ladna starosc
Fot. Photos.com

Dieta zgodna z grupą krwi A całkowicie wyklucza mięso i produkty mleczne. Jest to więc dieta typowo wegetariańska. Jakie jeszcze są zalecenia dietetyczne dla osób z grupą krwi A?

Dieta zgodna z grupą krwi A całkowicie wyklucza mięso i jego produkty, bo pożywienie pochodzenia zwierzęcego spowalnia u nich metabolizm i w organizmie gromadzą się zapasy tłuszczu. Nabiał również jest słabo trawiony i prowokuje niekorzystne reakcje insulinowe, które też osłabiają tempo przemiany materii. Oprócz tego produkty mleczne zawierają nasycone tłuszcze, które szczególnie w przypadku osób z tą grupą krwi upośledzają serce, prowadzą do otyłości i cukrzycy. Dla tych typowych wegetarian ważne jest, by pożywienie było w jak najbardziej naturalnej postaci: świeże, czyste i organiczne. Taka dieta ma zapewnić szybki spadek masy ciała, wzmocnić system odpornościowy i zapobiec rozwojowi zagrażających życiu chorób.

Nie przegap

Dieta zgodna z grupą krwi A: produkty zalecane

W diecie osób z grupą krwi A powinny się znaleźć:

  • oliwa,
  • większość warzyw (łącznie ze strączkowymi),
  • ananasy,
  • śliwki,
  • wiśnie

Dieta zgodna z grupą krwi A: produkty, których należy unikać

W diecie osób z grupą krwi A nie powinny się znaleźć:

  • mięso,
  • nabiał,
  • krewetki,
  • niektóre ryby,
  • papryka czerwona,
  • ziemniaki,
  • napoje gazowane,
  • piwo

Dieta zgodna z grupą krwi A: zalety

Dieta jest bogata w warzywa strączkowe (np. soja), które mogą być alternatywą dla niskiego spożycia mięsa. Może to być dobra dieta, pod warunkiem że będzie skonsultowana ze specjalistą. Chodzi bowiem o to, by nie przyczyniała się do powstania chorób na skutek niedoboru żelaza (anemia), wapnia (w późniejszym wieku osteoporoza), białka (osłabienie, częste przeziębienia), witamin z grupy B (zaburzenia ze strony układu nerwowego, zmiany skórne itp.).

Dieta zgodna z grupą krwi A: wady

Wykluczenie mięsa naraża organizm na niedobory białka, żelaza i witaminy B12. Będzie to skutkowało czym innym, niż zakładali autorzy diety. Dlaczego? Bo komórki odpornościowe organizmu to białko! Jeżeli go zabraknie, nie ma szans na wzmocnienie odporności. Ponadto wykluczamy z diety żelazo hemowe (zwierzęce), co może spowodować anemię. Wprawdzie w produktach roślinnych występuje żelazo tzw. niehemowe, jednak jest ono znacznie gorzej przyswajane przez organizm. Kolejną niekorzystną rzeczą jest wykluczenie produktów mlecznych, które są źródłem m.in. dobroczynnych szczepów bakterii wzmacniających odporność.

Czytaj także

Najczęściej czytane